Veelgestelde vragen2021-12-06T19:28:44+00:00

Veelgestelde vragen

Zijn de licenties van Softlicense legaal?2021-12-06T19:29:43+00:00

Onze licenties zijn zeker legaal. Wij garanderen de werking en activatie van onze licenties. Heeft u een probleem, dan helpen wij u hier uiteraard graag mee.

Kan de software gebruikt worden op verschillende apparaten?2021-12-06T19:14:38+00:00

Bij ieder product staat aangegeven voor welk type apparaten de software geschikt is. Tevens is aangegeven op hoeveel apparaten de software te installeren is. Twijfelt u, of heeft u toch vragen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Wanneer ontvang ik mijn licentiecode?2022-04-13T15:33:46+00:00

U ontvangt uw aangeschafte licentiesleutel(s) binnen één minuut in uw postvak. Heeft u na 1 minuut nog geen mail ontvangen? Controleer dan eerst uw spambox. Eventueel zou u de licentiesleutel ook kunnen vinden onder uw account. Bekijk hiervoor uw bestelling.

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, wat nu?2021-12-06T19:18:10+00:00

Heeft u uw orderbevestiging niet in uw postvak ontvangen? Controleer dan eerst of de e-mail in uw spambox terecht is gekomen. Is dit niet het geval? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Eventueel zou u de licentiesleutel ook kunnen vinden onder uw account. Bekijk hiervoor uw bestelling.

Welke ondersteuning bieden jullie?2021-12-06T19:19:06+00:00

U kunt met al uw vragen bij ons terecht via het contactformulier. Wij helpen u graag verder!

Hoe lang is een licentiecode na aanschaf inwisselbaar?2022-12-10T12:35:38+00:00

Tot 5 dagen na aanschaf garanderen wij dat de licentiecode inwisselbaar is. Helaas zijn er automatische systemen die actief op zoek zijn naar ongebruikte licenties. Hierdoor kan het zijn dat wanneer een licentiecode te lang ongebruikt is, deze al is ingewisseld door iemand anders.

Waarom kan ik mijn licentie niet activeren?2022-12-10T12:35:14+00:00

Wij garanderen de werking van al onze licenties (tot 5 dagen na aanschaf). Heeft u toch een probleem? Wij helpen u graag verder en garanderen dat u een optimaal werkende licentie ontvangt.

Kan ik upgraden van Windows10/11 Home naar Pro?2022-12-10T12:42:30+00:00

Het is zeker mogelijk om uw Windows 10/11 Home te upgraden naar Windows 10/11 Pro, maar dit vergt wel enige voorbereiding.

Bij het invoeren van de gekochte licentiesleutel (Windows 10/11 Pro) in Windows 10/11 Home zult u een foutmelding krijgen, omdat Microsoft een directe upgrade niet ondersteunt. U dient hiervoor onderstaande stappen te doorlopen:

Windows 10 Home: instellingen -> bijwerken en beveiliging -> activering
Windows 11 Home: instellingen -> systeem -> activering -> upgrade uitvoeren

U kiest vervolgens voor ‘Productcode wijzigen’ en voert dan één van de onderstaande (publieke) licentiesleutels in:

VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T

6P99N-YF42M-TPGBG-9VMJP-YKHCF

W269N-WFGWX-YVC9B-4J6C9-T83GX

8DVY4-NV2MW-3CGTG-XCBDB-2PQFM

Let op! Mocht u bij alle bovenstaande codes een foutmelding krijgen, probeer dan om uw computer/laptop los te koppelen van het internet/WiFi en probeer het dan nogmaals.

Met één van bovenstaande licentiesleutels zal de upgrade naar Windows 10/11 Pro van start gaan. U dient bovenstaande stappen nogmaals te doorlopen, maar nu voert u de door uw gekochte licentiesleutel in. Windows 10/11 Pro zal hierna geactiveerd zijn.

Het lukt mij niet om mijn Office product te installeren en/of activeren.2021-12-06T19:25:30+00:00

Als de installatie of activatie van een Office product niet lukt, staat er vaak nog een verouderde of andere versie van Office op uw apparaat. Ook op nieuwe apparaten is vaak een proefversie van Office geïnstalleerd, waardoor het installeren en activeren van een nieuw product niet lukt. Dit probleem is eenvoudig op te lossen door de verouderde of andere versies van Office te verwijderen.

Klik hier voor meer informatie over het verwijderen van Office.

Is het mogelijk om de gekochte software opnieuw te installeren?2021-12-06T19:27:41+00:00

Windows
Een licentiesleutel voor Windows is voor slechts één apparaat geldig. Uw Windows wordt automatisch gekoppeld aan uw apparaat op het moment dat u uw licentiesleutel activeert. Door deze koppeling is het voor Microsoft mogelijk om bij een nieuwe installatie van uw apparaat te controleren of u eerder beschikte over een geactiveerde versie van Windows, zodat u ook Windows opnieuw kunt installeren. U kunt uw licentiesleutel niet nogmaals gebruiken op een ander apparaat.

Office
Een licentiesleutel voor Office is voor slechts één apparaat geldig. Bij het installatieproces maakt u een Office account aan. U geeft hier tevens uw licentiesleutel in. Uw licentiesleutel wordt dan aan uw Office account gekoppeld.

U kunt uw Office product op een ander apparaat overzetten, mits u de installatie op het oude apparaat verwijderd. U kunt uw licentie dus maar op één apparaat gebruiken. U kunt uw product opnieuw op een ander apparaat installeren via uw Office / Microsoft account.

Let op: Als u uw licentie in de toekomst mogelijk op een ander apparaat wilt gebruiken, moet u een Office account aanmaken. Uw licentiesleutel zal bij een nieuwe installatie niet meer werken en uw product is dan alleen nog opnieuw te installeren via uw Office account!

Titel